BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, January 26, 2011

Serdang @ Putrajaya??

Keliru...keliru...mana satu nk pilih nih...hospital serdang??..atau hospital putrajaya??

option 1: Hospital Putrajaya
- if nk bersalin kat sini..kena pegi register nama dulu kat hospital..n paling penting bw rcmendation letter dari klinik yg kita wat checkup....igt tu..register sahaja..bukan booking..so belum tntu kita dpt bersalin kat situ..
- nak register hanya pada hari isnin dan jumaat sahaja..n perlu dtg sblum jam 11 pagi...
- kalu penuh..dorg akan trnsfer samada ke hospital serdang or hospital kajang...depend hospital mana yg kosong time tu..ohhh..tak nak hospital kajangggg...
- bandar baru bangi adalah luar "kawasan jajahan" hospital putrajaya..hosp putrajaya hanya mengutamakan pesakit yang tinggal dlm kwasan putrajaya sahaja...sy boleh dtg utk register...tapi if wad penuh time nk besalin..nama saya confirm2 akan digugurkan dan di hantar ke hospital lain..
- ikut pada feeback org yg penah besalin di hospital ptrajya..smuanya respon yg +ve....hsband buleh teman dlm LB...LB bilik sorang2.....
- kesimpulannya..hospital nih agak leceh dari segi peraturan yang dibuat...tapi agak tergedik nk pilih hospital ptrajaya jugak...


option 2: Hospital Serdang
- No register..no booking...(mcm slogan la plak)....hospital ni tak byk kerenah..tak pyh susah2 uolsss nk register bagai...dah sakit nk bersalin tu...terus terjah jer hospital..yg pentg bw your red book itewww...n dun 4get ler GL..kang sia2 kena bayarr...
- kata org hospital nih byk katil..dats why dorg tak wat konsep register bagai tu...buuttt..kalu time nk bersalin tu wad ttba full...uoollsss still akan ditransfer...n tpt ditrnsfer itewww adalah ke hospital kajang..OMG..
- ikut pada feedback yg dibaca kat internet...kesemuanya pun bagi respond yg +ve.....hospital ni pun hsbnd buleh teman masa kat dlm LB...LB pun sorng sebilik...
- kesimpulannya...terasa mcm nk pilih serdang plak dah...sbb peraturan dorg yg sgt senang n tak byk cengkadak...

Kesimpulan utk kedua-dua option:
- dua2 hospital pun bagus...but kena wat pilihan yg mana nk pegi.....tak kisah la mana2 punn..jnji smuanya selamat...

13 comments:

LyaEyz said...

sapa kat ahusband leh teman? husband xblh teman lsg..member aku baru bersalin kt hspt serdang, even dia ambik kelas 2 pun, hubby xleh temaan..

tiada nama said...

vote for serdang!

Puan Somebody said...

bykla cekadak hang.hg igt depa nak layan hg sorang ja?mmgla time branak leh teman, lepas bb kluaq, laki hg pon kena kluaq na.harap maklum.

bukan bilik ikut kelayakan ka mon?kalau kat hospital bersalin penang yang maveles, servis tiptop tu, suami @ kluarga pon dilarang meneman yer.

aku yg swasta pon suami@kluarga dilarang meneman except bilik exec.

Yan said...

ez..aku dpt tau buleh teman tu bdsarkan pgalamn org yg dah penah bsalin kat sana...mgkn masa kwn ang tu depa tak bagi lagi kut..lani depa dah bagi dah..
wani..ang mmg anti ngan hosp ptrjay kan..hahahaha
mon...mmg la hsbnd kena kuar pas kita besalin..tpi at laest dia buleh teman kita time nk bsalin tu..ada stgh hosp lgsug hsbnd tak buleh msuk..
uolllss. smua info mgenai hosp tu aku dpt dari internet n pggilan tel yg aku wat ke hosp tersebut..hehehehe

zoelalisa said...

payah gk ek nk besalin. eh, aku rse, hosp kerajaan skang husband da blh msk la...hosp epoh pn da blh :)

weh, kite layak 1st class blk ber4 kalo bwk gl. cayo la ckp den.

Yan said...

intan..hosp melaka still hsbnd tak buleh msuk LB hoccay..yg wad tu mmg kita pya klyakan wad kelas 1..tak slah aku, aku bc kat pkeliling kelas 1 bertiga

Anonymous said...

oo..teman time branak mmg la..teman time tido, rasanya tak boleh la mon.kak aku dok first class pon doc tak bagi.sebb akan mnimbulkan ketidakselesaan kat perempuan lain.baik hg tnya btoi btoi.takla on the day, hang dok teriak pejai tak teman.hahahaha..misi pon ada mud gak..time depa byk kerja, tak kira laa first class kaa 4th class ka..sama jaa..mcm kita gak..hangin.hahah

LyaEyz said...

member hg bersalin thn gajah ka thn rimau? ni nk hbq, member aku bersalin tahun arnab bermakna thn ni..12hb hari tu ja...tu 1st kelas tau x leh teman pun..mcm kin kata la, teman time beranak ja, pastu dipersilakan berambus hahahhahhaha

Miz Fieza said...

putrajya best hahahhaa

Yan said...

adoiyaiii..ampa nih tak bca entry aku betoi2 ka..aku kata buleh teman kat LB..LB means labour room..bukan teman dlm wad..wad ngan LB lain hoccay...letih aihh nk explain..pas beranak mmg laki dipersilakan keluar..yg tu aku mmg tau...nk mai kat wad time wktu mlawat ja..adoiyaiii...len kali baca betoi2...

LyaEyz said...

dh cara hg tulis pun nk gitau nk suh teman dlm wad jugak je gamaknya..tgk respon aku dgn kin sama..mmg la dlm labour room blh teman..semua sepital gitu..lg satu aku pelik, melabur room tu mmg sorang sebilik kan, ade ke beranak ramai2? musykil aku..

Yan said...

ez..ada setgh hosp LB dia sebilik dua org..dia pisahkan ngan tirai..n setahu aku..hosp melaka still hsbnd tak buleh teman dlm LB...n kalu yg jenis LB pisah ngan tirai tu, hsbnd tak buleh teman.tu info yg aku dpt la..tak tau betoi ker dak..

LyaEyz said...

oh ya ka..xpa lah aku pilih utk beranak di rumah saja hahhahahha