BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, November 30, 2010

Pisang Kaki...

saya ttba teringat pada buah pisang kaki.....saya pelik..kenapa buah nie dinamakan pisang kaki...antara faktor yg menyebabkan kepelikaan itu timbul kerana:

i. kenapa pisang kaki? pisang tu ada kaki ker...tapi bulat jer..takder pun kaki....atau pisang tu tumbuh kat kaki pokok??...pun tak jugak..

ii. kenapa pisang???...takder langsung rupa mcm pisang....mcm tomato ada ler..buleh dak tukar nama jadi tomato kaki??....

iii. kenapa pisang???...nak kata pokok mcm pokok pisang..pun tak jugak..pokok dia lebih kurang mcm pokok gajus/pokok jambu air/pokok pelam dan lain lain pokok yang sama wktu dgnnyaa...

iv. kenapa pisang kaki??...knpa tak letak pisang tangan ker..pisang siku ker..pisang jari ker....kaki jugak yg dijadikan nama buah..adoiyaiii...

walau seberapa byk 'kenapa'...pisang tu tetap pisang kaki.....

p/s: aper pya merepek aku pya entry kali ni??

6 comments:

LeEyA said...

aku baru mkn smlm...

yan said...

cmner rasa pisg kaki tu pah..sdp ker..

zoelalisa said...

sdp ke?? aku pnh dgr teka teki : dlm byk2 buah, buah ape yg pnjm nme buah lain?

jawapan : pisang kaki. ohoho

yan said...

adoiyaiii..tnya aku sdp ker tak..aku pun tak penah mkn..sbb buah dia mcm tomato...tu yg tak penah pun nk beli...

Mrs^JB said...

yan:ehh suker lerr nama dia haper..asal nak tau sgt..hahahahah..(dgn jahatnya)..hahahah

yan said...

eh..biarlah aku nk tauuuu...sbb nama buah tu pelik..hahahhaa